• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

door GGzE

Inloggen
  • Home
  • Over Welshop
    • Over Welshop
    • Over Welshop Share
    • Missie & Visie
    • Businessmodel
    • Voor huisarts en POH
    • Hoe kan ik mijn patiënten verwijzen?
    • Jaarbeeld 2023
    • Jaarbeeld 2022
    • Jaarbeeld 2021
  • Samenwerkingspartners
    • Samenwerkingspartners
    • Partner worden?
  • Kennisbank
  • Contact

Primaire Sidebar

Onderwerp

  • Aanbod
  • Vergoeding
  • Aanmelden
  • Verwijzing
  • Levering
  • Privacy
  • Kwaliteit

Veelgestelde vragen

Aanbod

Wat is een ‘wegwijsgesprek’?

In een wegwijsgesprek maken we je telefonisch ‘wegwijs’ in Welshop. We kunnen dan antwoord geven op alle vragen die gaan over hoe Welshop werkt. Bijvoorbeeld:

  • Welke behandelingen en coaching biedt Welshop?
  • Hoe kun je je aanmelden?
  • Wanneer kun je starten met je behandeling?
  • Hoe zit het met de kosten?
  • Heb ik een verwijzing nodig?

In een wegwijsgesprek kunnen we niet ingaan op jouw klachten of je hulpvraag. Zo kunnen we ook niet vertellen of een bepaalde behandeling geschikt is voor jou. Als je daarover met iemand wilt praten raden we je aan een afspraak te maken met je huisarts. Bespreek welke klachten je hebt en welke invloed die klachten hebben op jouw dagelijks leven, en dat je daar hulp bij nodig hebt.

Hoe werkt het?
Het werkt eigenlijk heel eenvoudig:

  1. Je kiest in het formulier hieronder een dag en tijd voor het wegwijsgesprek.
  2. Op de door jou gekozen tijd word je gebeld door een van onze medewerkers.
  3. Het gesprek duurt maximaal 20 minuten

Het is handig als je tijdens het wegwijsgesprek achter een computer of tablet zit, zodat je samen met ons naar Welshop kunt kijken en we je stap voor stap kunnen laten zien hoe Welshop werkt.

Anoniem en vertrouwelijk
We gebruiken jouw naam en contactgegevens alleen voor het plannen en het kunnen voeren van het gesprek. Het gesprek is vertrouwelijk en wordt met niemand buiten Welshop gedeeld, dus ook niet met bijvoorbeeld je huisarts of je zorgverzekeraar.

Hoe werkt videobellen?

Bij al onze producten heb je via internet gesprekken met je coach of behandelaar. Hierbij zie en hoor je elkaar, net zoals bijvoorbeeld bij Skype en Facetime. Hiervoor gebruiken de zorgaanbieders een online behandelplatform, toegankelijk via een webpagina. Dit is een zeer goed beveiligd systeem dat voldoet aan de strenge Nederlandse regelgeving voor privacy in de gezondheidszorg. Je kunt videobellen vanaf je computer, laptop of vanaf een smartphone of tablet.

Hoe werkt EMDR bij online behandeling?

Voor EMDR wordt online gewerkt met vingerbewegingen, via beeldbellen kan dat ook prima.

Is EMDR ook mogelijk in de basis ggz?

Zorgaanbieder DiSofa biedt alleen basis ggz, maar ook daarbinnen is EMDR een optie: zij kunnen differentiëren in behandelduur waardoor ze altijd de kwaliteit van de behandeling kunnen waarborgen en een goede indicatiestelling en nazorg kunnen bieden. De methodiek EMDR kan (mede daardoor) in de basis ggz goed worden toegepast bij enkelvoudige/niet-complexe trauma en is zowel als hoofdmethodiek als ondersteunende methodiek zeer goed bruikbaar.

Vergoeding

Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

De online behandelingen in Welshop vallen onder de geestelijke gezondheidszorg (ggz) en worden in de meeste gevallen volledig vergoed vanuit je basisverzekering. Op de pagina over een behandeling lees je óf en wanneer de behandeling vergoed wordt. Je betaalt wel eigen risico en je hebt een verwijzing van je huisarts nodig.

Meer over vergoedingen

Wordt mijn online coaching vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Bij verschillende verzekeraars wordt online coaching geheel of gedeeltelijk vergoed vanuit een aanvullende verzekering. Of dit voor jou ook geldt is afhankelijk van de polisvoorwaarden van jouw aanvullende verzekering.

Neem vooraf altijd eerst contact op met je zorgverzekeraar, zodat je duidelijk weet wat er wel en niet vergoed wordt. Zo kom je achteraf niet voor financiële verrassingen te staan. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen de training zelf te betalen.

Meer over vergoedingen

Wat is een voucher met kortingscode?

Het kan zijn dat je via je werkgever, gemeente, zorgverzekeraar of een andere organisatie een kortingscode hebt gekregen voor een van onze coachingstrajecten. Je kunt daarmee een online coaching traject met korting aanschaffen. Dit gaat als volgt:

  1. Ga naar de overzichtspagina van coachingstrajecten dat je wilt bestellen en klik op Bestellen.
  2. Vul de code die op je voucher staat in in het veld kortingcode en klik op Voucher toepassen.
  3. De prijs van het product wordt nu aangepast en je kunt verder gaan met het plaatsen van de bestelling.

Vouchers zijn niet van toepassing op producten die vallen binnen vergoede zorg.

Aanmelden

Ik heb geen mail ontvangen, wat is er aan de hand?

Geen mail ontvangen? Dan is de kans groot dat de mail in je map met ongewenste mail is terechtgekomen. Met name bij mailadressen van Outlook.com, zoals bijvoorbeeld @hotmail.com, @outlook.com en @live.nl, gebeurt dat helaas regelmatig. Controleer daarom altijd eerst de map met ongewenste mail (‘spam’) van je e-mailprogramma.

Heb je echt geen mail ontvangen? Stuur óns dan een mailtje. We zorgen dan dat je zo snel mogelijk alsnog de betreffende informatie ontvangt.

Verwijzing

Hoe kom ik aan een verwijzing van mijn huisarts?

Heb je psychische klachten en kom je er zelf niet uit? Maak dan een afspraak met jouw huisarts. Bespreek welke klachten je hebt en welke invloed die klachten hebben op jouw dagelijks leven, en dat je daar hulp bij nodig hebt.

Samen met de huisarts bekijk je vervolgens welke hulp het beste bij je past. Mocht je daar zelf al een idee bij hebben, geef dat dan ook aan. Als je bijvoorbeeld na het bekijken van deze website gebruik wilt maken van online behandeling, kun je dat al aangeven bij de huisarts. Die kan daar dan rekening mee houden bij het verwijzen. Als je online behandeling wilt, hoeft de huisarts bijvoorbeeld niet te kiezen voor een lokale aanbieder: je kunt bij iedere online zorgaanbieder in Nederland terecht.

Zodra je een verwijzing van je huisarts hebt gekregen, kun je je op Welshop aanmelden voor een behandeling. Bekijk hier een overzicht van alle behandelingen of vraag een Wegwijsgesprek aan als je nog vragen hebt.

Ik wil een online behandeling bij een andere zorgaanbieder dan op mijn verwijzing staat

In de meeste gevallen kan de zorgaanbieder contact opnemen met je huisarts om de verwijzing om te zetten. Als dat niet het geval is, dan staat dat op deze website duidelijk aangegeven bij de behandeling. In dat geval bel je zelf de huisarts om te vragen om de verwijzing aan te passen, voordat je op deze website een behandeling aanvraagt.

Wat zijn basis ggz en gespecialiseerde ggz?

Voor hulp bij psychische problemen kan de huisarts doorverwijzen naar een zorgaanbieder binnen de basis ggz of naar de gespecialiseerde ggz.

Voor de behandeling van lichte tot matige psychische problemen is basis ggz vaak voldoende. Deze zorg is vaak kortdurend en klachtgericht. Bij zwaardere psychische problemen verwijst de huisarts, bedrijfsarts, jeugdarts of medisch specialist door naar gespecialiseerde ggz. Specialistische ggz is voor mensen met ernstige, ingewikkelde psychische problemen waardoor het dagelijks leven flink is verstoord. De behandeling bestaat vaak uit gesprekken en kan worden aangevuld met andere specialistische therapievormen.

Ik heb een basis ggz verwijzing, maar twijfel of dat voldoende is

Sinds 1 april 2017 is er geen doorverwijzing van de huisarts meer nodig voor overdracht van de basis ggz naar de gespecialiseerde ggz en omgekeerd. Een melding aan de huisarts is voldoende. Bij de meeste behandelingen doet de zorgaanbieder die melding voor je. Als dat niet zo is, en je zelf de huisarts moet informeren, dan staat dat op deze website duidelijk aangegeven bij de behandeling.

Levering

Wanneer kan ik beginnen met mijn behandeling?

Nadat je je hebt aangemeld voor een behandeling ontvang je een bevestigingsmail op het mailadres dat je hebt ingevuld. De door jou gekozen aanbieder neemt in de meeste gevallen binnen een paar dagen contact met je op om een intakegesprek te plannen. Dit gesprek is online, met videobellen. Na de intake start de behandeling.

Als er een wachttijd geldt voor de behandeling dan duurt het langer voordat je het intakegesprek hebt. Na de intake start de behandeling. De wachttijd geeft aan hoeveel weken er gemiddeld zitten tussen je aanmelding en de start van je behandeling.

Heb je na twee weken nog geen reactie van de zorgaanbieder ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Waarom is er voor sommige behandelingen een wachttijd?

Bij Welshop willen we je alleen online behandelingen bieden waarmee je direct kunt starten. Maar we vinden het ook belangrijk dat je zelf kunt kiezen. Omdat er op dit moment veel vraag is naar de behandelingen op Welshop en verschillende aanbieders daarom geen zorg zonder wachttijd kunnen garanderen, hebben we er daarom voor gekozen om tijdelijk ook behandelingen met wachttijd op Welshop te plaatsen.

Nog steeds vind je op Welshop eerst de behandelingen zonder wachttijd. Deze herken je aan een groene cirkel met daarin de tekst “Geen wachttijd”. Daaronder staan nu de behandelingen met wachttijd, waarbij staat aangegeven hoe lang de wachttijd is. We werken hard aan het vergroten van het aanbod zodat we onze belofte van het zelf kunnen kiezen uit wachttijdvrije behandelingen snel weer waar kunnen maken.

Waar kan ik de link naar het online behandelplatform vinden?

Als je een aanvraag hebt gedaan voor een online behandeling, ontvang je na een intakegesprek van jouw behandelaar een link naar een online behandelplatform. Voor een coaching traject ontvang je een mail van jouw coach met daarin een link naar een online platform of module. Heb je niets ontvangen? Neem contact op met de zorgaanbieder, of mail onze klantenservice.

Tip: Sla de webpagina waarop het online behandelplatform staat, op als bladwijzer of favoriet. Zo kun je de website altijd makkelijk terugvinden.

Wanneer kan ik beginnen met mijn online coaching?

Wanneer je een aanvraag hebt gedaan krijg je van ons een bevestigingsmail. De zorgaanbieder waar je de behandeling hebt aangevraagd, ontvangt die bevestiging ook. Binnen een aantal dagen neemt de zorgaanbieder contact met je op voor een intakegesprek via mail.

Als je een online behandeling hebt aangevraagd, neemt de zorgaanbieder via videobellen contact met je op. Om te kunnen videobellen is er een internetverbinding benodigd. Videobellen kan via je computer, laptop, tablet of smartphone.

Heb je na een week nog geen reactie van de zorgaanbieder ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Privacy

Wat doen jullie om mijn privacy te beschermen?

Wij begrijpen heel goed dat je niet wilt dat iemand ziet wat je bij ons bestelt of dat je klant bij ons bent. Daarom doen wij er alles aan om jouw privégegevens zo goed mogelijk te beschermen. Dat doen we vooral door een aantal dingen niet te doen:

  • We vragen je niet meer gegevens dan strikt noodzakelijk is.
  • We slaan je gegevens niet op in een account dat dan vervolgens gehackt zou kunnen worden. Sterker nog: je kunt bij ons geen klantaccount aanmaken.
  • We gebruiken je persoonsgegevens alleen om jouw bestelling te kunnen uitvoeren en je een goede service te kunnen bieden.

En uiteraard werken we met een beveiligde verbinding en doen we er technisch alles aan om te zorgen dat er niet in onze website ingebroken kan worden. Wil je uitgebreider lezen wat wij doen om jouw privacy te waarborgen? Lees dan de pagina over privacy.

Kwaliteit

Zijn de coaches wel bevoegd?

De coaches die de ‘online coaching’ producten begeleiden zijn gecertificeerde professionals (BIG of CONO). Dit betekent dat zij opgeleid zijn voor het begeleiden van mensen bij hun mentale groei. Zij hebben jarenlange ervaring en zijn pioniers op het gebied van online coaching.

Hoe weet ik of de kwaliteit van de zorgaanbieders op Welshop voldoet?

Zorgaanbieders in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) moeten sinds 1 januari 2017 een ‘kwaliteitsstatuut’ hebben. Het kwaliteitsstatuut bepaalt hoe ggz-instellingen en zorgverleners hun zorg regelen. Een zorgverzekeraar vergoedt alleen de zorg van ggz-zorgaanbieders met een kwaliteitsstatuut. Alle zorgaanbieders op Welshop beschikken over een kwaliteitsstatuut.

Footer

Contact

Welshop
Dr. Poletlaan 40
5626 ND Eindhoven

info@welshop.nl

Cookies aanpassen · Cookies weigeren
  • © Copyright 2025
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
  • Volg ons op