• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

door GGzE

Inloggen
  • Home
  • Over Welshop
    • Over Welshop
    • Over Welshop Share
    • Missie & Visie
    • Businessmodel
    • Voor huisarts en POH
    • Hoe kan ik mijn patiënten verwijzen?
    • Jaarbeeld 2023
    • Jaarbeeld 2022
    • Jaarbeeld 2021
  • Samenwerkingspartners
    • Samenwerkingspartners
    • Partner worden?
  • Kennisbank
  • Contact

informatie Welshop

Nieuwsbrief #5, Nieuwe producten

27 september 2024

Beter leren omgaan met stress door Steijlen Coaching Vanaf halverwege dit jaar heeft coach Femke Steijlen een product aan het Welshop-aanbod toegevoegd, namelijk ‘Beter leren omgaan met stress’. Dit stresspreventie traject van ongeveer 10 weken verzorgt ze zelf en biedt ze aan voor 549 euro. Het is een traject waarin de cliënt ongeveer 5 uur

Nieuwsbrief #5, Online verslavingszorg door Tacton

27 september 2024

“Er is minder afleiding dan in de spreekkamer, je komt sneller tot de kern. Anderzijds zie je meer van het privéleven van de cliënt. Het is rauwer en echter dan in de spreekkamer. Het is echter contact,” aldus een online behandelaar van verslaving bij Tactus. Tacton is de tak binnen Tactus die alleen verslavingsbehandelingen online

Nieuwsbrief #5, Wie zijn wij?

27 september 2024

Sinds begin dit jaar heeft het Welshop-team een wat andere samenstelling gekregen. Twee vaste krachten zijn aan het team toegevoegd, waarmee we afscheid hebben genomen van de zzp-ers Sabine Veldhuijzen (accountmanagement) en Paula Schoormans (communicatie). Even voorstellen: Ger ThijssenGer is een vertrouwd gezicht voor de meesten. Hij is sinds 2018 manager van Welshop. Ger is

Nieuwsbrief #5, Benchmarken om te verbeteren

27 september 2024

Enige tijd geleden heeft Ger Thijssen het initiatief genomen om onze partners die bij Welshop aangesloten zijn, te gaan ‘benchmarken’. Oftewel de online psychische zorg die zij bieden te vergelijken met fysieke behandeling. “Ik wil graag inzichtelijk maken welk effect de inzet van psychische zorg online heeft op het vrijspelen van capaciteit in de ggz.

Nieuwsbrief #5, Voortgang snelle toets

27 september 2024

Via de ‘snelle toets’ hopen we aan deze middelen te komen.

Nieuwsbrief #5, Nieuwe zorgaanbieder Stroomlijn

27 september 2024

Ellen van Stroomlijn

Sinds deze zomer is het aanbod van Stroomlijn Psychologie ook te vinden via onze website. Ellen Klerks, GZ-psycholoog en praktijkhouder Stroomlijn aan het woord. “In 2021 ben ik gestart met Stroomlijn, een laagdrempelige en toekomstbestendige psychologiepraktijk zonder wachtlijst. De werkwijze van Stroomlijn is persoonlijk, flexibel en transparant. Wij nemen klachten altijd serieus. Tijdens de behandeling ligt

Nieuwsbrief #3, Pilot met Dipp-tool vanaf juli

12 juli 2023

juli 2023: De afgelopen maanden hebben een paar van onze Welshop-medewerkers zich vastgebeten in het zich eigen maken van een triage tool: de DIPP.

Nieuwsbrief #3, Nieuwe partner: Progressio

12 juli 2023

juli 2023: Als verse partner staat Progressio inmiddels ook online met vier producten.

Nieuwsbrief #3, Share-lunchsessie over de EMDR-tool van Moovd

12 juli 2023

juli 2023: In de Share-sessie met Moovd, stonden we samen stil bij de digitale EMDR.

Nieuwsbrief #3, Share-lunchsessies over een gezamenlijke IZA-aanvraag

12 juli 2023

juli 2023: Welshop plande in het licht van de IZA een drietal sessies, waarvan er voor de vakantie twee plaatsvonden. In deze drie sessie gaan we samen in op de Why?, How? en What?

Ons verhaal

19 april 2023

Nederland het mentaal gezondste land ter wereld! Dat is onze wens. Een land waarin iedereen veerkrachtig is en weet hoe om te gaan met kwetsbaarheden en tegenslagen

IZA zorgt voor versnelling

19 april 2023

De ambitie uit om de Nederlandse gezondheidszorg te transformeren naar een duurzaam houdbaar systeem.

Samen optrekken: geShared

19 april 2023

Onze ggz-partners vertellen wat zij van de samenwerking met Welshop vinden. Een van deze aanbieders vertelt hoe zij de Share-bijeenkomsten ervaart.

Wat onze klanten ervaren: 2022

19 april 2023

We halen continue informatie op door te vragen hoe onze klanten zaken ervaren. Hier vind je de resultaten.

Welshop en coaching

19 april 2023

Koert gelooft enorm in de voordelen van hulp online; en of dat nou begeleiding, coaching of een zelfhulpmodule is, maakt niet uit.

Zelfhulp-keuze-tool: hét zelfhulpmiddel vinden dat past.

19 april 2023

Platformmanager van Welshop en Vic, webontwikkelaar en eigenaar van Zorgverkenners, trokken samen op om iets moois neer te zetten voor klanten van Welshop.

Een behandeling online was voor Jelle dé oplossing om te minderen

19 april 2023

Jelle Koetsier over hoe hij van zijn verslaving afkwam met hulp van Tacton

Voorwoord jaarbeeld 2022

19 april 2023

2022: een jaar waar we samen met onze partners innovaties hebben geïmplementeerd.

Welshop en IZA voor GGZ-aanbieders

9 maart 2023

Door de samenwerking op het online vlak binnen Welshop voldoe je eenvoudig aan het IZA. Allereerst omdat Welshop de mogelijkheden van digitale zorg en de inzet van eHealth maximaal inzet.

Waarom Basis GGZ en gespecialiseerde GGZ wél vermelden onder het zorgprestatiemodel

15 februari 2023

Sinds het zorgprestatiemodel is ingevoerd, gelden voor basis ggz en gespecialiseerde ggz dezelfde prestaties. Daarom lijkt het gebruik van deze classificering niet meer belangrijk. Echter, om aanspraak te maken op bekostiging vanuit de basisverzekering, is een vermelding van b-ggz of s-ggz op de verwijzing van de huisarts nog steeds verplicht. Lees in deze blog de volledige uitleg.

Coaching op Welshop: de juiste zorg op het juiste moment en plaats!

24 oktober 2022

Het aantal mensen dat een beroep doet op de GGZ blijft stijgen. En naast dat mensen daardoor te lang moeten wachten op de juiste hulp, blijven de wachtlijsten groeien en personeelstekorten en zorgkosten maar stijgen. Wij zijn ervan overtuigd dat we door online coaching goed in te zetten, we de overbelaste GGZ niet verder belasten en dat cliënten toch goed geholpen worden. Hoe zien wij dit? En nog belangrijker: hoe organiseren wij dit? Onze antwoorden hierop lees je in het artikel.

Hoe we samen innoveren: pilot voor Modulair behandelen.

17 oktober 2022

Vanwege de verregaande samenwerking onder de Welshop partners kunnen capaciteit en kennis makkelijk met elkaar worden gedeeld. Welshop en twee van haar partners zijn een pilot gestart voor modulair behandelen. Ze zien in deze ontwikkeling veel potentie voor de toekomst in online behandelen. GGzE en Tacton onderzoeken in deze pilot op welke wijze ze elkaars hulpverleningsproducten kunnen inzetten in behandeltrajecten. Hoe dat traject eruit ziet, lees je hier.

Leaflet voor huisartsen

19 september 2022

Welshop: GGZ-behandelingen met zeer korte wachttijden, volledig vergoed.

Persbericht: Welshop investeert in digitale therapie van Moovd en neemt daarmee de financiële drempel weg voor haar GGZ-partners

7 juli 2022

Onlangs tekenden Moovd en Welshop een partnership. Door het partnerschap haalt Welshop de financiële drempel die instellingen ervaren weg en kunnen alle aangesloten aanbieders de digitale therapieën van Moovd gratis inzetten en gebruiken voor hun cliënten. Hierdoor speelt Welshop in op de huidige capaciteitsproblematiek in de GGZ.

Iedereen toegang tot zelfzorg en preventie om reguliere (duurdere) zorg te ontlasten

4 juli 2022

Het probleem binnen de GGZ is heel erg groot. Meer dan 80.000 mensen lopen tegen de beperkingen van het huidig GGZ-systeem aan. Maar niet alleen de wachttijden voor hulp lopen landelijk enorm op, ook de kosten blijven stijgen.

Online leerde ik (over)leven

11 april 2022

Joyce met paard

Joyce is 25 jaar en staat inmiddels weer heel positief in het leven. Maar dat is wel eens anders geweest. Na een lastige jeugd en de zelfmoord van haar vriend, stortte haar wereld in. Ze vertelt over het traject dat hierna volgde. En hoe de ondersteuning die ze kreeg eruitzag en wat het haar opgeleverd heeft.

Zorg als bouwpakket

11 april 2022

Een van de kernwaarden van Welshop is innovatie. Mooi gezegd natuurlijk maar hoe ziet die innovatie eruit en waar leidt die innovatie toe? Hoe kunnen we het huidige zorglandschap verbeteren zodat de klant hier voordeel van heeft?

Voorwoord jaarbeeld Welshop 2021

4 april 2022

Joep Verbugt

Met gepaste trots schrijf ik het voorwoord voor het eerste jaarbeeld van Welshop.

Samen goede zorg bieden

1 april 2022

Ook huisartsen, praktijkondersteuners en behandelaren, moest en moet anders tegen deze vorm van zorg aan gaan kijken.

Vernieuwingen aan platform

24 maart 2022

Maarten

Maarten van Maarschalkerweerd is platformmanager van Welshop. Hij is vanaf het begin betrokken bij Welshop. In oktober 2019 is het online platform live gegaan. Welshop is zo opgezet dat met een klein ontwikkelteam snel en effectief wijzingen op het platform zijn door te voeren. De visie van klanten vormde al vanaf het begin de basis.

Procesverbeteringen: eisen aan verwijzing

28 februari 2022

Iedereen kan in Nederland zelf kiezen voor hulp van een bepaalde zorgverlener of zorginstelling. En dat is een groot goed.

Flyer voor de zorgverzekeraars

22 december 2021

Wil jij net dat stapje extra voor jouw verzekerden? Partners van Welshop verhogen eenvoudig het servicelevel naar hun verzekerden en voorkomen een zoektocht naar een geschikte en kwalitatief hoogwaardige aanbieder.

Flyer voor zorgaanbieders

8 december 2021

Online behandelen en Welshop: innovatieve oplossing voor de sector
én de klant.

Flyer voor huisartsen

8 december 2021

Online behandelen bij psychische problematiek Welshop biedt keuzevrijheid, snelle start en goede resultaten.

Footer

Contact

Welshop
Dr. Poletlaan 40
5626 ND Eindhoven

info@welshop.nl

Cookies aanpassen · Cookies weigeren
  • © Copyright 2025
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
  • Volg ons op