Ger Thijssen over het derde jaarbeeld
In 2023 heeft Welshop meer cliënten geholpen aan de juiste zorg met zeer korte wachttijden. Ook hebben we door het delen van kennis met en door onze partners (in de zogenaamde share sessies) meer initiatieven opgepakt op het gebied van digitalisering. Denk hierbij aan het gebruik van VR-brillen door behandelaars die cliënten online behandelen. Daarnaast zijn we met huisartsen in gesprek gegaan om te kijken hoe we digitale triage kunnen vormgeven en welke behoefte er ligt om zorg af te buigen. Online coaching is daar een goed middel voor. Verder hebben we gekeken naar hoe we nog meer kunnen samenwerken om het netwerk dat we met onze partners vormen te kunnen uitbreiden. De uitbreiding zit hem dan niet alleen in zorg, maar ook in preventie zoals zelfhulp en coaching.
De mentale gezondheid in Nederland blijft een belangrijk onderwerp. In 2023 kwam het IZA-akkoord dat voor de zorg voorschrijft dat ze in eerste instantie moet proberen digitaal te behandelen. Ook moet ze efficiënter werken door het inzetten van de digitale klantreis. In een aantal share sessies heeft Welshop dit onderwerp beetgenomen en gekeken wat behandeling online kan bijdragen aan deze uitdaging. Dit resulteerde in een gezamenlijk IZA-aanvraag (van Welshop en haar partners) die we in 2024 gaan indienen.
Onze boodschap blijft hetzelfde: we werken samen op het terrein van online behandelen om doelmatige zorg zonder lange wachttijden te realiseren. Waarbij iedereen kan kiezen uit een landelijk aanbod dat makkelijk en veilig toegankelijk is. Samenwerken loont, daar gelooft Welshop heilig in!
In dit jaarbeeld vindt u verdiepende artikelen m.b.t. het werk dat de partners van Welshop en het team verzet hebben. Ik wens u dan ook veel leesplezier en inspiratie toe. Bij deze dank aan onze partners voor het openstaan voor samenwerking om te komen tot innovaties en passende zorg voor iedereen!
Ger Thijssen
Manager Welshop