Welshop wil dat Nederland het mentaal gezondste land van de wereld wordt. Wij realiseren met onze partners een effectieve samenwerking die de sleutel is tot een werkend systeem voor online, persoonsgerichte, mentale hulp en zorg. Hierbij willen we waarde creëren voor cliënten, zorgverzekeraars door processen te verbeteren en te innoveren rondom behandeling, coaching en zelfhulp online.
Opzet samenwerking
We zetten ons in voor veranderingen om passende psychische ondersteuning, op iedere locatie, zonder wachttijd beschikbaar te maken. Hiertoe werken we samen met GGZ-organisaties, coaches en zorgverzekeraars. Bovendien werken we aan de effectiviteit van de behandeling door samen met partijen als Moovd en Psylaris innovaties in het online aanbod door te voeren.
Wij bieden op onze website kosteloos en op een overzichtelijke manier het psychische ondersteuningsaanbod van verschillende aanbieders. De wachttijden zijn hier altijd laag en er is voldoende keus voor mensen die hulp zoeken. Bovendien luisteren we naar onze klanten, door steeds in de gaten te houden wat goed gaat en wat we kunnen verbeteren.
Financiering
Welshop is een BV die onder stichting GGzE valt. GGzE stelt haar eigen innovatie-middelen beschikbaar aan Welshop omdat zij overtuigd voorstander is van digitale vernieuwing. Naast die innovatiegelden van GGzE, ontvangen wij ook een bijdrage van alle GGZ-partners voor de aansluiting op de website en deelname aan Share-sessies. Deze bijdragen gebruiken we om innovaties te bekostigen en we verkleinen er het operationele verlies mee.
Belangrijk om te weten is dat onze zorgzoekende klanten net zo goed voor een van de andere partijen dan GGzE kunnen kiezen. Dit realiseren wij door ‘ranking at random’ en door de volgorde van de behandelingen op basis van de kortste wachtlijsten van aangesloten zorgaanbieders te tonen op de website.
Tevens werken we samen met zorgverzekeraars en stellen we onze dienstverlening en kennis beschikbaar om de digitale klantreis te verbeteren. We voeren periodiek gesprekken over hoe we kunnen verbeteren met elkaar en krijgen positieve reacties terug van de afdeling die met wachtlijstbemiddeling bezig is. Voor deze dienstverlening krijgen we een vergoeding van zorgverzekeraars.