• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

door GGzE

Inloggen
  • Home
  • Over Welshop
    • Over Welshop
    • Over Welshop Share
    • Missie & Visie
    • Businessmodel
    • Voor huisarts en POH
    • Hoe kan ik mijn patiënten verwijzen?
    • Jaarbeeld 2024
    • Jaarbeeld 2023
    • Jaarbeeld 2022
    • Jaarbeeld 2021
  • Samenwerkingspartners
    • Samenwerkingspartners
    • Partner worden?
  • Kennisbank
  • Contact

Jaarbeeld 2024

Welshop maakt impact

Als we 2024 in één woord zouden moeten omschrijven, zouden we kiezen voor IMPACT. Impact maken, is wat we doen door mensen te leiden naar psychische zorg online. Maar liefst 900 mensen vonden via Welshop snel hulp. Deze mensen gaan of van de (fysieke) wachtlijst af of komen helemaal niet op de wachtlijst. Bovendien blijkt uit de benchmark dat online behandelen efficiënter en dus goedkoper is.

Onze visie is om Nederland het mentaal gezondste land van de wereld te maken. Dan hebben we nog wat stappen te zetten. Media staan bol van wachtlijsten in de ggz, zorg om de mentale gezondheid van met name jongeren, overstap naar digitaal werken en (regionale) samenwerking. De individualisering van de samenleving helpt ook niet aan mee. Natuurlijk, iedereen die mentale ondersteuning nodig heeft, zou snel toegang moeten hebben tot de ggz. Maar ook het zoeken naar hulp in de eigen omgeving zou meer vanzelfsprekend moeten zijn.  

We hebben elkaar nodig. Oog voor elkaar kan al heel helpend zijn. Maar ook betere samenwerking binnen de ggz zou veel verschil kunnen maken. Hoe wij met onze partner zorgaanbieders samenwerken, is een mooi voorbeeld van wat dat op kan leveren. Samen hebben we die 900 mensen aan psychische hulp geholpen. Samen hebben we impact gemaakt. 

Terugblik door Paul Snellen

Paul Snellen

Zoals we al zeiden hebben we in 2024 weer impact kunnen maken. We hebben bijna 900 cliënten mogen helpen aan een online ggz-behandeling. Ook hebben we nieuwe partners aangesloten en hebben een aantal van de bestaande partners hun aanbod via Welshop uitgebreid. Om verder door te groeien hebben we een beroep gedaan op de gelden van de snelle toets. Ondanks dat dit niet gelukt is, blijven we op zoek naar andere mogelijkheden.

Lees meer >

Meten is weten


Data delen is een belangrijk onderdeel in het digitaliseren en ontwikkelen van online behandelen. Om te kijken hoe online behandelen zich verhoudt tot fysiek behandelen, hebben we afgelopen jaar samen met onze partners een benchmark opgezet. Vervolgens hebben we de data met elkaar vergeleken. Het resultaat ervan bevestigt wat we al dachten.


Lees meer >

Cliënt geeft Welshop een 8,1


Welshop is altijd bezig de klantreis te optimaliseren. Om te achterhalen wat de cliënten vinden van Welshop, hebben we ze gevraagd een enquête in te vullen. De respondenten waarderen Welshop met een 8,1. Daar zijn we erg blij mee. Wat ze verder aangaven, lees je op de volgende pagina.


 

Lees meer >

Evaluatie coaching

Jort Berghuis

We willen online coaching stimuleren. Daarom zijn we in mei vorig jaar gestart met een pilot met huisarts Jort Berghuis van Amsterdam Doctors en coach Koert Hendriks. De coach biedt diverse online coachingstrajecten waarin mensen leren stress te verminderen. Jort biedt patiënten aan, die baat hebben bij coaching voor stress, gratis deel te nemen aan zo’n coachingstraject. Zowel Jort als Koert zijn tevreden over het verloop tot nu toe.  

Lees meer >

Wat zegt de cliënt?


Hoe helpen we de cliënt tot een keuze uit ons aanbod te komen? Dit doen we door hem ‘bij de hand te nemen’ en hem stap voor stap door het keuzeproces te leiden. Op de website werken we met overzichtelijke tekstblokken, eenvoudige teksten en handige filters. Ook houden we het aanmeldproces zo eenvoudig mogelijk. Lees op de volgende pagina wat cliënten ons teruggeven.
 

Lees meer >

Mindler gooit hoge ogen

Taco Oerlemans

In de enquête, die we eind vorig jaar hielden, hebben we de cliënt ook gevraagd naar de tevredenheid over de zorgaanbieder. Daaruit blijkt dat zorgaanbieder Mindler het hoogst scoort. Volgens manager Taco Oerlemans van Mindler komt dat vooral doordat de klantreis volledig is toegespitst op de eigen regie van de cliënt.


Lees meer >
Cijfer gegeven door cliënten van Welshop
Infogram
Reden keuze Welshop
Infogram
Preloader Image
Logo_Progressio_60-px-home
logo-psylaris
stroomlijn-logo
Link naar PsyQ op Welshop
logo-breinfocus
Link naar HSK op Welshop
Link naar GGzE op Welshop
Link naar Solutalks op Welshop
Leerfabriek-50px-home
koert-hendriks-logo-klein
Logo-Steijl
logo_Mindler
Link naar Tacton op Welshop
Logo-aeffectivity-home
Link naar Sol op Welshop
moovd_logo-home
Logo-InTalk
Preloader Image
logo VGZ
logo Medicinfo
aevitae-banner
logo Nationale Nederlanden
logo CZ
Logo OHRA
logo A.S.R.
Just-cz-logo_home

Footer

Contact

Welshop
Dr. Poletlaan 40
5626 ND Eindhoven

info@welshop.nl

Cookies aanpassen · Cookies weigeren
  • © Copyright 2025
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
  • Volg ons op