Verbeteren (december 2023)
Wij werken samen met jullie, hard om op een eerlijke, transparante en goedbedoelde manier verbeteringen aan te brengen op meerdere vlakken. Altijd om het beter te maken voor de klant. Ons uitgangspunt is daarnaast dat samenwerken loont! En daar zijn we ook de afgelopen periode weer druk mee geweest.
We kunnen weer een nieuwe verzekeraar verwelkomen, we hebben weer een aantal goed bezochte Share lunch-sessies achter de rug en we ontvingen nog niet eerder zoveel aanmeldingen. Dat doen we allemaal samen. En we innoveren samen, met elkaar en met externen. Want wij willen geen kansen missen om de opschaling van digitale GGZ te versnellen. En gelukkig doen we dat met elkaar!
We wensen jullie veel leesplezier toe!
Groeten, het Welshopteam:
Ger, Rens, Maarten, Sabine, Andrea, Katja, Sira en Paula
Gesprekken met verzekeraars

Aevitae heeft zich aangesloten als partner bij Welshop. Aevitae zet zich in om al hun verzekerden een persoonlijke benadering te bieden. Zij zijn inmiddels overtuigd van de voordelen van Welshop en de persoonlijke behandeling die online ggz biedt aan hun verzekerden.
We verwachten dat hun verzekerden vanaf januari 2024 ook via Welshop een online behandeling kunnen uitzoeken.
Aanmeldingen Welshop t/m week 48

Dit jaar ontving Welshop t/m week 48: 872 aanmeldingen voor behandelingen. In dezelfde periode in 2022, ontvingen we 519 aanmeldingen. We ontvingen dus 353 meer aanmeldingen.
Onderzoek naar VR-tool van Psylaris

Psylaris helpt therapeuten om cliënten met VR-technologie sneller en effectiever te behandelen. Met de VR-bril kunnen verschillende interventies worden ingezet zoals; EMDR, exposure, relaxatie en Cognitieve gedragstherapie.
Cliënten kunnen de VR-bril zelfstandig gebruiken en oefenen in een veilige omgeving, bijvoorbeeld vanuit huis.
Met twee van onze parters (Progressio en Leerfabriek) voeren we, in samenwerking met Psylaris, een onderzoek uit vanaf begin 2024. Gedurende 3-4 maanden nemen 10 tot 15 cliënten deel aan het onderzoek. We zetten uiteraard in op 100% online. En we bieden deze verschillende VR interventies aan. We meten: het effect op behandeling, gebruikersgemak en logistiek van de VR-interventies. Na het onderzoek communiceren wij alle partners over de voordelen, nadelen en wenselijke verbeteringen van de VR-tool van Psylaris.
Share-lunchsessie: Helpdesk digitale zorg

In november heeft alweer de laatste lunch-share sessie van dit jaar online plaatsgevonden. We zijn blij dat we ook deze keer weer een hoge opkomst zagen. Merlijne Sonneveld- directeur van Helpdesk digitale zorg verzorgde een presentatie aan onze partners.
Helpdesk digitale zorg biedt ondersteuning bij het gebruik van digitale zorg voor verschillende (zorg)organisaties. Alle, niet medisch-inhoudelijke, vragen rondom digitale zorg kunnen bij hen gesteld worden. Helpdesk digitale zorg biedt laagdrempelige hulp en gelooft dat iedereen recht heeft op toegang tot digitale zorg.
Waarbij Welshop 100% online behandeld zijn we goede gesprekspartners. De zorgaanbieders gaven aan dat de klanten die via Welshop een online behandeling kiezen, vaak al digitaal vaardig zijn en weinig problemen ervaren. Juist daarom ontstond een mooi dialoog over de vraag: Hoe gaan we er voor zorgen dat de groep die nu niet digitaal vaardig is en geen online behandeling wil (maar face-to-face) wel voor online zorg kiest met de juiste ondersteuning? Want, kunnen mensen nog wel kiezen voor face-to-face? De eis wordt: digitale zorg, tenzij…
We kunnen elkaar hierin versterken. En er zijn nu zaadjes gepland, dus wordt vervolgd…
Back on track bestellingen

We zijn in maart dit jaar gestart met het aanbieden van behandelingen van GGzE die helemaal in het Engels zijn. Voorheen gaven we onze klanten wel de mogelijkheid om voor een anderstalige behandelaar te kiezen maar geschreven teksten en eHealth-modules waren meestal gewoon in het Nederlands. Bij Back on Track is dat dus niet het geval.
Het afgelopen jaar hebben 12 klanten Back on Track afgenomen. Deze behandeling wordt aangeboden door GGzE en helpt mensen met klachten gerelateerd aan angst, depressie, piekeren, omgaan met emoties en persoonlijkheidsproblematiek.
Jaarbeeld 2023

Ook volgend jaar willen we weer een jaarbeeld over Welshop maken. We vragen jullie allemaal om ons weer van input te voorzien.
Dus heb je een verhaal over innoveren, een succesverhaal van een online Welshop-cliënt, een mooi verhaal over hoe positief je online behandelen ervaart, laat dat dan weten aan paula.schoormans@welshop.nl. Zij neemt contact met je op om een mooi artikel te schrijven. Dat verhaal kunnen jullie natuurlijk zelf ook gebruiken. Inspiratie opdoen? Bekijk onze vorige jaarbeelden: Jaarbeeld 2021 – Welshop en Jaarbeeld 2022 – Welshop
Roep je collega’s op om Welshop te volgen op LinkedIn

Het is belangrijk voor ons maar ook voor onze partners dat we goed zichtbaar zijn op LinkedIn. Daarom vragen we jullie ons te volgen en ook je collega’s te vragen of ze ons account gaan volgen. Volgers zijn belangrijk op LinkedIn om verschillende redenen:
- Als we meer volgers hebben, vergroten we ons netwerk en onze zichtbaarheid op LinkedIn. Dit kan leiden tot nieuwe kansen, zoals het vinden van medewerkers die online willen werken, potentiële klanten of samenwerkingspartners.
- Het aantal volgers dat je hebt, kan je geloofwaardigheid en autoriteit op LinkedIn vergroten. Dus wanneer we een groot aantal volgers hebben, worden onze posts en content door meer mensen gezien.
- Bij onze volgers verschijnen onze updates en content in hun nieuwsfeed. Dit vergroot de kans dat ze onze posts bekijken, leuk vinden, erop reageren en delen met hun eigen netwerk. Hierdoor kan onze content een groter bereik krijgen.
- Engagement en interactie: Volgers kunnen onze posts en updates liken, erop reageren en ze delen met anderen. Dit stimuleert betrokkenheid en interactie, wat waardevol kan zijn.
Eindejaarsgroet

We zijn alweer in december beland. Enigszins mijmerend stellen wij vast , dat ook dit jaar weer heel snel voorbij gegaan is. Kerst en Oud en nieuw staan alweer voor de deur. Velen zijn hier inmiddels druk mee: ‘dit nog even afwerken en dit kan wel wachten tot het nieuwe jaar’. Er ontstaat vaak extra druk voordat we kunnen afschalen.
Hopelijk kunnen jullie in alle rust naar deze bijzondere dagen toewerken. Wij proberen dat ook te doen. Wij wensen jullie in ieder geval veel succes met deze laatste loodjes zodat jullie daarna ook van jullie welverdiende rust kunnen genieten! En we wensen jullie alvast een heel fijne feestdagen. We kijken uit naar mooie samenwerking in 2024, waarmee we stappen vooruit kunnen zetten in het belang van onze online diensten voor klanten!