Optimaliseren om te kunnen groeien
Het is weer tijd om het laatste Welshop-nieuws met jullie te delen. We vertellen jullie graag waar we mee bezig zijn en waar we staan. Wat ons erg bezig houdt op het moment, is de snelle toets. Die kan ons een nieuwe boost gaan geven. Maar ook de benchmark is een hot topic. Die begint nu concrete vormen aan te nemen en binnenkort gaan we de resultaten delen met de deelnemers.
Verder zijn we blij dat we weer een nieuwe zorgaanbieder aan ons hebben verbonden, die zijn behandelingen via ons platform aanbiedt. Ook bieden twee coaching praktijken allebei we een nieuw product aan. Mooie ontwikkelingen.
Naast deze nieuwe ontwikkelingen blijven we structureel bezig de klantreis van de (potentiële) cliënt te optimaliseren. Daarom ook blijven we schaven aan onze website en klantenservice. Meer weten? Lees verder op deze website (pro.welshop.nl), speciaal voor de professional.
Hartelijk dank voor jullie vertrouwen in ons!
Team Welshop: Ger, Maarten, Andrea, Paul en Eefje
Voortgang snelle toets
Zoals bekend, heeft Welshop de ambitie om mensen die psychische hulp nodig hebben snel te helpen. Dat doen we al jaren, maar nu willen we onze impact vergroten. Door online behandelen op grotere schaal beschikbaar te stellen, spelen we meer capaciteit vrij in de ggz.
De kennis die we gedurende jaren hebben opgedaan, kunnen we inzetten om op grotere schaal te gaan opereren. Maar daar hebben we meer financiële middelen voor nodig. Via de ‘snelle toets’ hopen we aan deze middelen te komen.
Nieuwe zorgaanbieder Stroomlijn
“Ik word er oprecht blij van jonge mensen te begeleiden in de ‘beslisfase’ van hun leven.”
Sinds deze zomer is het aanbod van Stroomlijn Psychologie ook te vinden via onze website. Ellen Klerks, GZ-psycholoog en praktijkhouder Stroomlijn aan het woord.
Benchmarken om te verbeteren
Enige tijd geleden heeft Ger Thijssen het initiatief genomen om onze partners die bij Welshop aangesloten zijn, te gaan ‘benchmarken’. Oftewel de online psychische zorg die zij bieden te vergelijken met fysieke behandeling.
“Ik wil graag inzichtelijk maken welk effect de inzet van psychische zorg online heeft op het vrijspelen van capaciteit in de ggz. Wat we o.a. meten is hoe lang iemand onder behandeling is, hoeveel en wat voor soort consulten iemand nodig heeft en welke functies ingezet worden in het traject. Dit om de behandelduur en kosten van behandeling online te kunnen vergelijken met behandeling in de spreekkamer.”
Online verslavingszorg door Tacton
“Er is minder afleiding dan in de spreekkamer, je komt sneller tot de kern. Anderzijds zie je meer van het privéleven van de cliënt. Het is rauwer en echter dan in de spreekkamer. Het is echter contact,” aldus een online behandelaar van verslaving bij Tactus.
Tacton is de tak binnen Tactus die alleen verslavingsbehandelingen online doet. Deze behandelingen zijn 100% ‘evidence based’, ofwel cliënten ontvangen een effectief bewezen verslavingsbehandeling volledig vanuit huis. Tacton doet ook veel parallel behandelingen. Een cliënt is dan bv voor een depressie in behandeling bij een andere instelling en volgt parallel aan die behandeling een online verslavingsbehandeling bij Tacton. Een behandeling tegen depressie is namelijk niet of nauwelijks effectief als de cliënt ernaast drinkt. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor ADHD en blowen.
Wie zijn wij?
Sinds begin dit jaar heeft het Welshop-team een wat andere samenstelling gekregen. Twee vaste krachten zijn aan het team toegevoegd, waarmee we afscheid hebben genomen van de zzp-ers Sabine Veldhuijzen (accountmanagement) en Paula Schoormans (communicatie).
Nieuwe producten
Vanaf halverwege dit jaar heeft coach Femke Steijlen een product aan het Welshop-aanbod toegevoegd, namelijk ‘Beter leren omgaan met stress’. Dit stresspreventie traject van ongeveer 10 weken verzorgt ze zelf en biedt ze aan voor 549 euro.
Het is een traject waarin de cliënt ongeveer 5 uur gecoacht wordt door haar volgens de ACT methode. Cliënt doet gedurende het traject diverse stressmetingen om de voortgang te monitoren. Ook ontvangt hij of zij mindfulness oefeningen om stress beter de baas te zijn. Hiermee ontwikkelen ze een stress preventieplan om ook in de toekomst beter om te kunnen blijven gaan met stress.
Like, repost, voorzie van commentaar
Het is belangrijk voor ons, maar ook voor onze partners dat we goed zichtbaar zijn op LinkedIn. Een groot deel van jullie volgt ons al. Maar diegenen die dat nog niet doen, willen we vragen dit ook te gaan doen en tevens je collega’s te vragen of ze onze bedrijfspagina willen volgen.
Het spreekt voor zich, maar volgers zijn belangrijk voor ons. Want hoe meer volgers we hebben, hoe groter onze zichtbaarheid is.
LinkedIn is ons belangrijkste communicatiekanaal. Hier delen we nieuws en kennis, brengen we onze partners voor het voetlicht en werken we aan onze naamsbekendheid. En door onze berichten te liken, commentaar erop te geven of te reposten, worden we ook door een deel van de connecties van jou gezien. Zo proberen we Welshop meer bekendheid te geven en meer betrokkenheid te creëren. Dus volg ons op LinkedIn!
Klantervaringen gevraagd!
Klantervaringen zijn belangrijk omdat ze staan voor de wijze waarop een organisatie voldoet aan de verwachtingen van een klant. Daarmee overtuigen we onze doelgroepen dat jullie en wij betrouwbare partijen zijn. Maar ook ‘bewijzen’ we dat online behandelen dezelfde resultaten geeft als behandeling waarbij je samen in dezelfde ruimte zit.
Om deze reden willen we graag ervaringen van cliënten, die via ons bij jullie terecht zijn gekomen, delen. Dus mochten jullie tevreden cliënten hebben die dit anoniem willen delen, willen jullie die dan alsjeblieft aan ons doorsturen? Het liefst zouden we in contact komen met ze om hun ervaring zelf te kunnen opschrijven. We communiceren het verhaal op onze website, Linkedin en mogelijk ook in onze Nieuwsbrief en ons Jaarbeeld.
Jullie kunnen de verhalen en/of contactgegevens van de cliënt sturen aan: communicatie@welshopl.nl
Hartelijk dank!