Sinds begin dit jaar heeft het Welshop-team een wat andere samenstelling gekregen. Twee vaste krachten zijn aan het team toegevoegd, waarmee we afscheid hebben genomen van de zzp-ers Sabine Veldhuijzen (accountmanagement) en Paula Schoormans (communicatie). Even voorstellen: Ger ThijssenGer is een vertrouwd gezicht voor de meesten. Hij is sinds 2018 manager van Welshop. Ger is
algemeen
Nieuwsbrief #5, Voortgang snelle toets
Via de ‘snelle toets’ hopen we aan deze middelen te komen.
Nieuwsbrief #3, Pilot met Dipp-tool vanaf juli
juli 2023: De afgelopen maanden hebben een paar van onze Welshop-medewerkers zich vastgebeten in het zich eigen maken van een triage tool: de DIPP.
Nieuwsbrief #3, Nieuwe partner: Progressio
juli 2023: Als verse partner staat Progressio inmiddels ook online met vier producten.
Nieuwsbrief #3, Share-lunchsessie over de EMDR-tool van Moovd
juli 2023: In de Share-sessie met Moovd, stonden we samen stil bij de digitale EMDR.
Nieuwsbrief #3, Share-lunchsessies over een gezamenlijke IZA-aanvraag
juli 2023: Welshop plande in het licht van de IZA een drietal sessies, waarvan er voor de vakantie twee plaatsvonden. In deze drie sessie gaan we samen in op de Why?, How? en What?
Nieuwsbrief #3, Gesprekken met verzekeraars
juli 2023: Welshop sprak met meerdere zorgverzekeraars over onze partners. We hebben concreet de samenhang tussen plafonds en het wegwerken van wachtlijsten besproken.
Welshop maakt zorg online toegankelijk!
We denken regelmatig samen met de verschillende zorgverzekeraars na over innovatieve oplossingen. Zo hebben we ook regelmatig contact met Rob Laane; een zorginkoper ggz/farmacie voor a.s.r.. Hij beantwoordt in dit artikel een aantal vragen.
Ons verhaal
Nederland het mentaal gezondste land ter wereld! Dat is onze wens. Een land waarin iedereen veerkrachtig is en weet hoe om te gaan met kwetsbaarheden en tegenslagen
IZA zorgt voor versnelling
De ambitie uit om de Nederlandse gezondheidszorg te transformeren naar een duurzaam houdbaar systeem.
Samen optrekken: geShared
Onze ggz-partners vertellen wat zij van de samenwerking met Welshop vinden. Een van deze aanbieders vertelt hoe zij de Share-bijeenkomsten ervaart.
Wat onze klanten ervaren: 2022
We halen continue informatie op door te vragen hoe onze klanten zaken ervaren. Hier vind je de resultaten.
Een behandeling online was voor Jelle dé oplossing om te minderen
Jelle Koetsier over hoe hij van zijn verslaving afkwam met hulp van Tacton
Voorwoord jaarbeeld 2022
2022: een jaar waar we samen met onze partners innovaties hebben geïmplementeerd.
Welshop en IZA voor GGZ-aanbieders
Door de samenwerking op het online vlak binnen Welshop voldoe je eenvoudig aan het IZA. Allereerst omdat Welshop de mogelijkheden van digitale zorg en de inzet van eHealth maximaal inzet.
Waarom Basis GGZ en gespecialiseerde GGZ wél vermelden onder het zorgprestatiemodel
Sinds het zorgprestatiemodel is ingevoerd, gelden voor basis ggz en gespecialiseerde ggz dezelfde prestaties. Daarom lijkt het gebruik van deze classificering niet meer belangrijk. Echter, om aanspraak te maken op bekostiging vanuit de basisverzekering, is een vermelding van b-ggz of s-ggz op de verwijzing van de huisarts nog steeds verplicht. Lees in deze blog de volledige uitleg.
‘Welshop’ voor online behandeling, coaching en zelfhulp: ‘Mentale fitheid van begin tot eind ondersteunen’
Artikel op Medisch ondernemen: Als breed platform is het sinds 2019 online, op initiatief van GGZ Eindhoven (GGzE) met partners als Tacton, PsyQ, de Leerfabriek en Mentaal Beter.
Er zijn nog 84.999 GGZ-wachtenden voor u… Hoe lang nog?
De grammofoonplaat in de GGZ blijft hangen. Volgens de laatste berichten wachten nog steeds veel volwassen Nederlanders op behandeling; 85.000 zijn het er inmiddels: Rens van Oosterhout – Business development Welshop
Voorwoord jaarbeeld Welshop 2021
Met gepaste trots schrijf ik het voorwoord voor het eerste jaarbeeld van Welshop.
Vernieuwingen aan platform
Maarten van Maarschalkerweerd is platformmanager van Welshop. Hij is vanaf het begin betrokken bij Welshop. In oktober 2019 is het online platform live gegaan. Welshop is zo opgezet dat met een klein ontwikkelteam snel en effectief wijzingen op het platform zijn door te voeren. De visie van klanten vormde al vanaf het begin de basis.
Procesverbeteringen: eisen aan verwijzing
Iedereen kan in Nederland zelf kiezen voor hulp van een bepaalde zorgverlener of zorginstelling. En dat is een groot goed.