Jaqueline de Jong van De Leerfabriek zet sinds kort de VR-bril van Psylaris in bij haar behandelingen. Ze vindt de bril een mooie aanvulling in het totale behandelplan.
innovatie
Nieuwsbrief #5, Benchmarken om te verbeteren
Enige tijd geleden heeft Ger Thijssen het initiatief genomen om onze partners die bij Welshop aangesloten zijn, te gaan ‘benchmarken’. Oftewel de online psychische zorg die zij bieden te vergelijken met fysieke behandeling. “Ik wil graag inzichtelijk maken welk effect de inzet van psychische zorg online heeft op het vrijspelen van capaciteit in de ggz.
Nieuwsbrief #5, Voortgang snelle toets
Via de ‘snelle toets’ hopen we aan deze middelen te komen.
Data verbeteren de klantreis
De data zijn een enorme hulp in de ontwikkeling van een klantvriendelijke website en het verbeteren van de digitale klantreis. Ger Thijssen en Maarten van Maarschalkerweerd van Welshop vertellen erover.
Helpdesk digitale zorg gelooft dat iedereen recht heeft op toegang tot digitale zorg. (Share)
Merlijne Sonneveld- directeur van Helpdesk digitale zorg heeft een presentatie verzorgd aan onze partners.
Nieuwsbrief #3, Pilot met Dipp-tool vanaf juli
juli 2023: De afgelopen maanden hebben een paar van onze Welshop-medewerkers zich vastgebeten in het zich eigen maken van een triage tool: de DIPP.
Nieuwsbrief #3, Share-lunchsessie over de EMDR-tool van Moovd
juli 2023: In de Share-sessie met Moovd, stonden we samen stil bij de digitale EMDR.
Nieuwsbrief #3, Share-lunchsessies over een gezamenlijke IZA-aanvraag
juli 2023: Welshop plande in het licht van de IZA een drietal sessies, waarvan er voor de vakantie twee plaatsvonden. In deze drie sessie gaan we samen in op de Why?, How? en What?
Ons verhaal
Nederland het mentaal gezondste land ter wereld! Dat is onze wens. Een land waarin iedereen veerkrachtig is en weet hoe om te gaan met kwetsbaarheden en tegenslagen
IZA zorgt voor versnelling
De ambitie uit om de Nederlandse gezondheidszorg te transformeren naar een duurzaam houdbaar systeem.
Samen optrekken: geShared
Onze ggz-partners vertellen wat zij van de samenwerking met Welshop vinden. Een van deze aanbieders vertelt hoe zij de Share-bijeenkomsten ervaart.
Welshop en coaching
Koert gelooft enorm in de voordelen van hulp online; en of dat nou begeleiding, coaching of een zelfhulpmodule is, maakt niet uit.
Welshop en IZA voor GGZ-aanbieders
Door de samenwerking op het online vlak binnen Welshop voldoe je eenvoudig aan het IZA. Allereerst omdat Welshop de mogelijkheden van digitale zorg en de inzet van eHealth maximaal inzet.
Nieuwsbrief #2, Update pilot modulair behandelen: GGzE en Tacton
februari 2023: De pilot modulair behandelen is vrijdag 27/1/2023 gestart
Factsheet Digitale vaardigheden (Bron: Pharos)
Samenvatting: 20% van de Nederlandse bevolking heeft geen of weinig ervaring met computers of andere digitale middelen (CPB, 2021).
Coaching op Welshop: de juiste zorg op het juiste moment en plaats!
Het aantal mensen dat een beroep doet op de GGZ blijft stijgen. En naast dat mensen daardoor te lang moeten wachten op de juiste hulp, blijven de wachtlijsten groeien en personeelstekorten en zorgkosten maar stijgen. Wij zijn ervan overtuigd dat we door online coaching goed in te zetten, we de overbelaste GGZ niet verder belasten en dat cliënten toch goed geholpen worden. Hoe zien wij dit? En nog belangrijker: hoe organiseren wij dit? Onze antwoorden hierop lees je in het artikel.